nog maar 2,5 maand!! - Reisverslag uit La Chorrera, Panama van Madelon Witte - WaarBenJij.nu nog maar 2,5 maand!! - Reisverslag uit La Chorrera, Panama van Madelon Witte - WaarBenJij.nu

nog maar 2,5 maand!!

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

04 Mei 2006 | Panama, La Chorrera

Na zoveel gezeur van de mensen (naja interesse is het natuurlijk :P!) dan maar weer eens een update, maar ik moet eerlijk zijn..ik heb echt niet veel meegemaakt! Want het lijkt mij bijvoorbeeld nou niet echt heel interessant voor jullie om te weten dat ik maandag 3 april naar Ice Age 2 ben geweest!! Maar ik zal proberen er toch een leuk verhaaltje van te maken! Eerst nog maar even wat idiote/leuke/grappige dingen over Panama en hun geweldige volk:

- The Flintstones..zoals jullie weten heten die Fred, Barney, Wilma en Betty..maar nee hoor die Panamezen moeten weer alles dubben (hoe zeg je dat in het nederlands..synchroniseren?!?) en dan geven ze ze ook maar meteen andere namen..Wilma en Betty hebben geluk, die mogen hun naam houden..maar nu noemen ze Fred en Barney hier ineens Pedro en Pablo..WAAR slaat dat nou op?!?!
- Om even op hetzelfde onderwerp te blijven...films worden hier vaak ook gedubt maar dan veranderen ze dus ook de titel mee..wat idiote voorbeelden: Home Alone --> Pobresito Angelito (Arm Engeltje), Oceans Eleven --> La Gran Estafa (Het grote team/staff/leiding)...kortom..die hebben daar geen kaas van gegeten en dat verbaast me niets want de kaas hier is dan ook niet te eten, want daarvoor moet je natuurlijk in Nederland zijn!
-Volgens mij zijn mijn smaakpapillen inmiddels helemaal naar de )&=/%&=@€5¿Ç aangezien het eten hier stampvol met zout zit of er zoveel picante bij is gegooid dat je je eten niet eens meer proeft en niks anders kan denken dan IK STA IN DE FIK!!
-Volgens mij is zon 50% van de Panamezen alcholic
-Dat ik echt een verschrikkelijke KUT hond heb hier..ze bijt werkelijk iedereen en niet zo zachtjes ook!! Tot aan bloedens toe..bewijzen: litteken op mijn voet..nog een feitje..het is een Franse Mini Poedel..jaaaa zo lief zijn die schoothondjes dus niet zoals ze eruitzien!
-Ik snap dat de meeste mensen hier liever geen dure kleren kopen, naast het feit dat ze er misschien geen geld voor hebben want mijn kleren hebben inmiddels vrijwel allemaal een andere kleur, andere vorm, andere maat gekregen of zitten vol met gaten..wantja..(quote van mijn moeder hier: waarom geen chloor bij gekleurde kleren..dan gaan de vlekken er toch neit uit!!)
-Mijn broertje hier eet geen groenten..de oplossing van het jaar..je pakt wt groenten (ui, paprika, wortel en wat kruiden) en je doet ze in de blender..en dat papje gooi je gewoon elke dag bij het eten.. OF je VERPLICHT zoon gewoon om zn groente op te eten?!?!
-Nederland bekend staat op zijn prachtige nieuwbouwwijken (ahum)..maar hier spannen ze kroon..zowaar een half dorp met modelhuizen..dat betekend dus zon 5 straten van 40 huizen..en dan ALLEMAAL stuk voor stuk dezelfde huisjes..erg gezellig geloof me!
-De vreemdste combinatie die ik tot nu toe op mijn bord heb gekrgen: rijst, spaghuetti (maar niet met gehakt maar een kippepoot ergens erin verstopt) en jawel..nog awt aardappels...dacht toch echt dat ik bij verzorging had geleerd dat die allemaal dezelfde voedselschijf zitten..moets je niet uit elke wat nemen??
- Het blijkt dat ik nog wat vreemde dingen heb gegeten ,maar dat opdat moment niet wist: koeienhart, de maagwand van een koe (mondongo) en jawel..leguaan, maar dat blijkt dus zo illegaal als ik weet niet hoe te zijn om dat te kopen en te verkopen..dus hoe ik dat op mijn bord heb gekregen weet ik ook niet!

Nou hoop dat jullie het leuk vonden..zal ik nu even mijn saaie leven hier gaan vertellen!

Zoals ik jullie al heb verteld ben ik dus naar Ice Age 2 geweest (geweldige film, al zeg ik het zelf) en de woensdag erna kwam de hele familie van Nathaniel over vanuit Belgie en die zijn dan ook dat weekend erna even langs gekomen, omdat mijn familie en buurjongens ook razend benieuwd waren naar een belgische familie!! Beetje ongemakkelijk, mar het was voor mij alvast een voorproefje hoe het ongeveer zal zijn als ik straks in januari met mijn familie terugkom..Na dit weekend ben ik met Nath zijn familie meegegaan naar Isla Grande voor 3 daagjes..nog even strand genieten!Eerst nog langs Portobelo gegaan en daarna richting Isla Grande te gaan om daar het heerlijke huis wat gehuurd was aan te treffen..een houten huis, vol met hangmatten, mosquitonetten gewoon heerlijk tropisch!! Super gezellig gehad, absoluut ongelovelijk ROTWEER gehad, sinds tijden weer eens echt goed gegeten en natuurlijk genoten van de hele tijd in het nederlands te kunnen praten (tevens ook weer wat vlaams bijgeleerd!) Ook heb ik daar een heel belangrijk telefoontje gepleegd want heb jawel vanuit Panama naar Australie gebeld om daar Bram te feliciteren met je verjaardg (brum..sorry nog keer dt ik je wakker heb gebeld :P) Na deze 3 dagen weer naar huis om een heel lang weekend te hebben omdat het Semana Santa was (Heilige week: Pasen) maar eigenlijk helemaal niks gedaan..gewoon kleren gewassen, huis schoongemaakt, bij mn oma thuisgezeten..echt niets bijzonders!! Dus helaas geen eieren gezocht, beschilderd of gegeten!! De week erna nog naar de film Mine, Yours, Ours geweest met Sofie (jaa de bioscoop word hier veel bezocht aangezien het goedkoop is!) Die zaterdag gingen we een feestje houden omdat Patrick (mede intercambio vanuit de VS) al vervroegd naar huis zou gaan..Dus wij hele groep mensen bij elkaar gezocht en die allemaal naar Sofies huis laten komen..belt op het laatste moment Patrick dat hij niet kan komen omdat onverwachts zijn hostfamilie ook een feest voor hem had georganiseerd en daar kon hij natuurlijk niet van wegblijven..maar wij hebben het ondanks super gezellig gehad met zn allen en aardig wat drankjes op Pat gedronken..
Volgende dag was Kendra´s verjaardag..typisch panameze verjaardag..arroz con pollo, ensalada de papas, cerveza y dulce con helado (rijst met kip, aardappelsalade, bier, taart met ijs)..erg gezellig alleen moest al vroeg weg aangezien ik de maandag al weer vroeg naar de uni moest..
Dinsdag was het dan zover..Patrick moest gaan dus ik met Sofie, Nath en Kendra al vroeg richting het vliegveld gegaan om hem te gaan uitzwaaien..Helaas dacht hij dat we niet meer zouden komen en was dus al door de douane gegaan..hem uiteindelijk dus vanaf een afstand uit moeten zwaaien en via de telefoon nog even dag gezegd. Was wel heel raar omdat het voor mij de eerste keer was dat ik weer terug kwam op het vliegveld sinds dat ik aangekomen ben 5 aug 2005..En ook de gedachte dat wij daar in 2,5 maand ook staan was ook wel heel erg vreemd!! Omdat we daarom niet meer vrolijk waren zijn we maar weer naar de film geweest, maar ja het was dan wel jammer adt het zon uberslechte film als Basic Instinct 2 is geworden..misser!! Die week verder gewoon naar de uni gweest maar toen begon het feest weekend!! Zaterdag was het de verjaardag van Edwin (een van mijn buurjongens) dus eerst samen met hem en Erick ergens een pizza gaan eten en daarna met heel wat mensen voor mmijn huis naar muziek gaan luisteren, drinken, praten enz. Was super gezellig alleen die mensen heir zetten die muziek zo hard dat volgens mij onze hele buurt ervan kon meegenieten en een normaal gesprek dus ook niet te voeren was!! VOlgende dag lekker lang geslapenj om die avond nog even langs Naths huis te gaan om het nog een keertje te herhalen..ook weer gezellig, maar dit keer niet meegedronken..die maandag had iedereen vrij omdat het dag van de arbeider was of iets in de richting..en jawel..dat is natuurlijk ook een reden voor een feestje!! Dus heel de buurt weer bij elkaar, dit keer bij iemand anders thuis..vlees op de bbq, heel veel drank en feesten maar!! Mijn lijf vond het alleen niet zo fijn dat ik pas om half 4 ging slapen en om 5 uur al weer opmoest om naar de uni te gaan..en ze hadden het niet met me voor..kom ik daar uiteindelijk aan..gingen we niet emeer..dus RECHTSTREEKS naar huis..en naar mn bed en tot half 3 smiddags geslapen!! Heerlijk!! Nou dat was dus afgelopen maandag en nu net mn weekje universiteit weer voorbij..zover ik weet staat er weer een feestweekend voor de deur dus daar bestaat mijn leven nu ongeveer uit!! Zoals ik al zei niet zon heel boeiend verhaal!! Maar dit was het alweer..hoop dat jullie er blij mee zijn en tot snel!!
Kus, Liefs,
Madelon

PS: CHARLOTTE!! GEFELICITEERD MET JE VERJAARAG!!
PS: ANNABELLE EN ALEXANDRA!! GEFELICITEERD MET JULLIE VERJAARDAG; JULLIE CADEAUTJE LIGT AL OP JULLIE TE WACHTEN!
PS: NEN!! NOG EEN KEER GEFELICITEERD!!! HOOP DAT JE MIJN TELEFOONTJE LEUK VOND!
PS: MAUD..alvast gefeliciteerd..volgende week al!!!

  • 04 Mei 2006 - 18:34

    Laut:

    madjeeeee! ik vind t toch een leuk verhaal hoor:) alleen mis ik iets: de foto's:P nou heel veel plezier nog en je krijgt snel een lange mail!! dikke kus!

  • 05 Mei 2006 - 17:47

    Wayno:

    Lonniieeee :D Alles nog chill daar? nog ffkes en dan gaan we eindelijk weer een keer normale hollandse biertjes drinken ipv dat smoetzige panamese bier ;) hehe

    Ciao, xxx

  • 08 Mei 2006 - 07:31

    Steef:

    Leuke foto's!!! Je verhaal vind ik wel boeiend hoor, altijd leuk om te weten wat m'n zusje doet in d'r vrije tijd!! Ik ben nu druk bezig met inpakken en hoop dat ik snel kan verhuizen, maar ik vertel alles wel donderdag aan de tel!

    Kusje Steef

  • 10 Mei 2006 - 08:21

    Anneke:

    hi lon,
    hou het gewoon nog even vol,he, dan is je thuiskomst des te leuker.
    clementine is ook weer in het land en vindt het prima. hopen je gauw te zien als je terug bent, maar gaan eerst nog met je pap en mam naar schotland.
    groetjes en hug,
    anneke en clemens etc

  • 10 Mei 2006 - 11:45

    Bram:

    heeey! hmzz mij beetje wakker bellen:P ik zit opeens weer in thailand, morgen naar fullmoon party:D:D spreek je snel xxx

  • 10 Mei 2006 - 19:53

    Joelle:

    hee lonnie, klinkt helemaal niet saai hoor je verhaal, heel wat spannender dan in hetnu wel lekkere warme nederland. hoe is het daar verder? nog geen last van heimwee? veel plezier xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 71105

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2005 - 05 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: