Perkamentus is dood en hekel aan russen groeit - Reisverslag uit La Chorrera, Panama van Madelon Witte - WaarBenJij.nu Perkamentus is dood en hekel aan russen groeit - Reisverslag uit La Chorrera, Panama van Madelon Witte - WaarBenJij.nu

Perkamentus is dood en hekel aan russen groeit

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

26 Juni 2006 | Panama, La Chorrera

BOEHOEHOEOEHOE snik snik,..mehuehheoboeoehoe snik!! PERKAMENTUS IS DOOD!!! Denk dat velen van jullie dit al wisten waar ik wil toch even dat we bij dit trieste feit stilstaan..Onze geliefde Albus Perkamentus is overleden..Na in 3 weken Harry Potter 3 en 4 in het spaans en 5 en 6 in het nederlands te hebben gelezen ben ik erachter gekomen..Erg triestig..ik hoop dat boek 7 snel uitkomt zodat ze me weer wat opvrolijken!

Nog maar 3 weken lieve mensjes van Nederland..en jawel ik ben een diehard Nederlander want ik stond hier alle wedstrijden helemaal verkleed en met accesoires en al ons geweldige elftal aan te moedigen..kijk en dat we dan gister zon ongelovelijke lul van een scheidsrechter hadden (ja altijd al geweten..russen weten HELEMAAL niks van voetbal..misschien te lang onder de communistische onderdrukking geleefd)...erg spijtig, maar helaas!! Volgende keer beter..vond het dan wel weer onwijs grappig dat van Bronkhorst daar even gezellig zat te praten met Deco..erg knus!

Maar wat ik heb de afgelopen maand allemaal gedaan hier..niet heel veel moet ik zeggen! 2 afscheidsfeestjes gehad, van Irene (Nederlands meisje) en Hugo (Belgische jongen). Naar de bioscoop geweest (Xmen 3, Annapolis, Lord of War) en naar de universiteit. Veel Veel Veel voetbal gekeken, paar keer naar een bar hier in Chorrera geweest en ..uhm oja nog een weekendje bij Natasha (dat meisje met panameze moeder en nederlandse vader) geweest en daar nog even mee naar een discotheek geweest waar de jeje (elite) van Panama komt..altijd leuk! Nog een bingo (ja dit is een echte sport hier in Panama met speciale tactieken en alles) bij mij thuis gehad die mijn moeder had georganiseerd, maar niet van heb kunnen genieten aangeizen ik de hele bingo hojaldres heb staan frituren (soort gefrituurd brood).
Afgelopen zaterdag dan zon beetje mn laatste uitstapje gemaakt. Ben met mn oude klas, van de universiteit van Chorrera, op een (ongelovelijk toeristische) boot 2 van de 3 sluizen en de 2 beroemde bruggen die over het panamakanaal gaan, gaan bekijken. Echt onwijs tof om nu zelf in de boot te zitten die door de sluizen gaan en aantal super mooie fotos kunnen maken...

Komende zaterdag alweer mijn afscheidsfeestje en dan nog maar 2 weken voordat het zover is...14 juli om half 8 sochtends vertrekt mijn vliegtuig en vlieg ik samen met Peter terug naar Nederland waar ik 15 juli rond half 9 sochtends op Schiphol aankom!! Heb er wel heel veel zin in, maar weet zeker dat ik Panama ook wel ga missen!! Ik heb hier toch totaal dan 11,5 maand gewoond en dat is niet niks! Toch zijn er ook heel veel dingen waarvan ik zeker weet dat ik ze niet ga missen!! O.a. het eten van al die idiote dingen, de kaas, het bier (niet te drinken), het fastfood eten, de bussen (het voelt ongeveer of je in een achtbaan zit die onder je in elkaar aan het instorten is), de 365 dagen per jaar niet normale hitte, vrouwen van 50 jaar die met shirtjes met opdrukken als: I´m so Sexy, Don´t go down that road en Sweet, Sexy and ... (ze kunnen geen engels dus weten absoluut niet wat er ophun shirt staat) en ga zo maar door!! Ook kijk ik erg uit naar mn warme douches..heb in dit jaar totaal 6x warm gedouched en voor de rest koud..weer lekker een bruine boterham met kaas eten, de trap op te moeten lopen om naar mn kamer te gaan, overal heen te fietsen, de hond uit te laten, de afwas in de afwasmachine stoppen enz.

Dit is tevens ook mijn laatste verhaal dus als jullie willen weten hoe die laatste drie weken waren moet je dan maar via mail vragen of gewoon even persoonlijk langskomen in Prinsenbeek :P!!

Beso Madelon

p.s. iedereen bedankt voor alle reacties, brieven, mails e.d. echt super leuk om die allemaal te krijgen!!

P.S. Mijn vliegschema is:

Vertrek:

14 juli, 07.30 uur uit Panama, vlucht DL498

Aankomst:

14 juli, 12.31 uur in Atlanta, vlucht DL498

Vertrek:

14 juli, 17.40 uur in Atlanta, vlucht DL38

Aankomst:

15 juli, 08.25 uur op Schiphol, vlucht DL38

  • 26 Juni 2006 - 18:23

    Reinhilde:

    Dag Madelon,
    Bedankt voor alle mooie foto's en leuke berichtjes-die wel niet in de eerste plaats voor mij bestemd waren-maar waar ik toch ook een beetje naar uitkeek. De groeten aan je mama daar en ook aan je broertje. En geniet nog van de laatste weekjes!
    Dag!

  • 27 Juni 2006 - 14:53

    Big Sister:

    JEEH Nog maar 18 nachtjes slapen en dan ben je er weer! Gaan we partyen tot we erbij neervallen! Heb zooooo veel te vertellen en jij vast ook dus we kunnen wel wat daagjes bijkletsen. En foto's kijken, ik heb nl. ook zo'n 215 foto's van Kreta :P!
    Kusje

  • 27 Juni 2006 - 18:41

    Lies:

    maddie!! je bent er bijna weer... heb heel leiden al op de hoogte gesteld van je terugkomst dus dat het dan gedaan is met de rust.. haha.. nou kindje! genieten nog van de laatste dagen en je afscheidsfeestje.. dan zullen we daarna eens een mooi welkomstfeestje vieren!! dikke kus lies

  • 27 Juni 2006 - 20:53

    Je Ouwe Trouwe Mams:

    Nou lieverd, ik ga echt de dagen afstrepen op de kalender hoor, heerlijk dat je er straks weer bent: kun jij tenminste alle boodschappen doen voor thuis, eten koken elke dag enz. enz. WANT DAAR HEB JE NU HEEEEEL VEEEEEL ERVARING MEE!! Ik ben al lijstjes aan het maken, haha!! Geniet nog even lekker van je laatste weekjes & maak je niet te veel zorgen over het vinden van een kamer, gaat gewoon lukken. Ik verheug me op de eerste twee weken dat je thuis bent en ik ook niet hoef te werken, we gaan het gezellig maken!
    Veel XXXXX en tot bels!

  • 28 Juni 2006 - 20:09

    Misha!:

    Heey madelon!! echt aftellen nu ja, ik weet precies hoe je je voelt! van de ene kant kan het niet snel genoeg gaan om weer naar huis te gaan, van de andere kant wil je zo graag blijven! nou geloof mij maar, alles thuis is nog precies hetzelfde en na 2 dagen lijkt het helaas alsof je nooit weggeweest bent en het allemaal als een snelle droom voorbij is gegaan!! toch komen zoveel herinneringen elke minuut van de dag weer aan je voorbij en is het heerlijk om er aan terug te denken! want jij hebt het toch mooi maar even gedaan!!! echt gaaf.. hoop snel een keertje met je bij te kletsen en alle spannende verhalen te horen/vertellen!! en ben het helemaaal met je eens, Ecuadorianen zijn echt PRIMAAAA gasten!!! haha.. tot snel!! hoop dat je een goede vlucht hebt!! XXXX

  • 29 Juni 2006 - 21:36

    Fré:

    lonnie..bijna naar huis! aniek en ik komen naar schiphol hoor! en de hekel aan de russen is hier ook enorm..ik vertrek nu om half 5 to the airport om naar kreta te gaan! even lekker alle stress van de laatste tijd wegfeesten..na mijn vakantie krijg je een hele lange bijpraatmail ipv van een laatste brief..natuurlijk weer te lang mee gewacht! hele dikke kuss en tot snel

  • 04 Juli 2006 - 10:55

    Flor:

    Madje! Lekker dat je in die laatste weekjes nog even alles eruithaalt wat erin zit! Heb erg veel zin in je welkoms-bbq, gaan we BANKEN IN JANSSEN (alsof we nog 16 jaar zijn!!) Tot HEEL snel. X Flor

  • 04 Juli 2006 - 14:36

    Amarens:

    Hey Madelon!
    Aah, je gaat nu echt al bijna weer naar huis! We spreken nog wel wat af als je weer terug bent in het nu niet zo koude Nederland :) veel plezier nog even daar!! kuss
    ps: ik heb een paar foto's van je gejat voor op mijn site, om de mensen hier jaloers te maken :p

  • 07 Juli 2006 - 17:12

    Elske:

    Hee Madelon!
    Lekker hoor weer naar huis, even thuis weer alles op een rijtje zetten en natuurlijk de komende 3 maanden alle herinneringen ophalen en vertellen aan iedereen.. leuk hoor :) Zal wel gek zijn om je familie weer allemaal te zien, maar ook om je familie daar achter te laten.. Geniet nog van de laatste weekjes en we spreken elkaar nog wel via hyves ofzo!! Hee een hele goede vlucht..

    Dikke Kus Elske

  • 07 Juli 2006 - 17:13

    Elske:

    Hee Madelon!
    Lekker hoor weer naar huis, even thuis weer alles op een rijtje zetten en natuurlijk de komende 3 maanden alle herinneringen ophalen en vertellen aan iedereen.. leuk hoor :) Zal wel gek zijn om je familie weer allemaal te zien, maar ook om je familie daar achter te laten.. Geniet nog van de laatste weekjes en we spreken elkaar nog wel via hyves ofzo!! Hee een hele goede vlucht..

    Dikke Kus Elske

  • 09 Juli 2006 - 19:53

    Joelle:

    hee lonnie!!! geniet nog van je laatste weken en succes met het afscheid nemen...zal best moeilijk worden. maar......as zaterdag wordt het heeel leuk en gezellig, heb er al superveel zin in!!! tot dan, en een goede reis terug. x

  • 28 December 2012 - 22:42

    Eugene Rdaal:

    Hoi Madelon,

    Als buitenstaander heb ik met veel plezier en 6 jaar vertraging alsnog jouw blog gelezen. Ik ben de maand februari in Panama geweest en heb er wat rond gereisd. Ik was er om mijn Panamese vriendin te bezoeken. Stiekem hoopt ze nog steeds dat ik naar Panama ga in plaats van dat zij zich bij mij zal voegen. Ik wist na een maand al genoeg: daar wil ik niet wonen! Jouw slotconclusie bevestigt mijn mening. Ik heb er een leuke tijd gehad en ik hoop spoedig weer terug naar Panama te gaan omdat ik graag mijn vriendin weer ontmoet en omdat ik het een heerlijk land vind...als toerist. Bedankt dat je de moeite genomen hebt om jouw blog te schrijven, het was leuk om te lezen. Ik hoop dat het je goed gaat.

    Houdoe!
    Eugene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 5425
Totaal aantal bezoekers 71105

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2005 - 05 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: