De president, het paard en een goddelijk bed - Reisverslag uit La Chorrera, Panama van Madelon Witte - WaarBenJij.nu De president, het paard en een goddelijk bed - Reisverslag uit La Chorrera, Panama van Madelon Witte - WaarBenJij.nu

De president, het paard en een goddelijk bed

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

01 Juni 2006 | Panama, La Chorrera

Buenos dias a todos!! Hier dan weer een verhaaltje vanuit het verre Panama!! Heb weer veel leuke dingen gedaan dus die zal ik eens even aan jullie gaan vertellen! Zal beginnen bij 5 mei, want dat is het punt waar mijn vorige verhaal gestopt is.. Dat weekend had ik..jawel..WEER een feestje!! Een van mijn buurjongens hield een feestje bij hem thuis dus dat was weer een groot zuipfestijn, maar qua drinken heb ik het die avond even overgeslagen want had geen zin..dus was op het eind zo ongeveer de enige nuchtere maar het is ook wel eens leuk om alle dronken mensen te bekijken! De weken erna gewoon elke dag naar de universiteit geweest, paar keer naar de bioscoop geweest, naar Nederland gebelt..en een verjaardagstaart gekocht voor mijn madrina (peetmoeder..aangezien mijn familie mij hier wil gaan dopen..soort van..mocht ik zelf een madrina en padrino kiezen..enja zij was dus jarig!) en verder niet echt heel veel gedaan... Wel nog een paar tegenslagen..ten eerste had ik nogal last van heimwee. Nu ook weer niet dat ik niet meer op kon houden met huilen, maar had gewoon wel het gevoel dat ik naar huis wilde..Las van iedereen die ook in het buitenland zat dat ze al weer bijna naar huis gingen en ik heb nog wel even te gaan..maar gelukkig is dat inmiddels alwel weer voorbij!! Daarbij ging mijn nieuwe camera zijn eigen weg en besloot hij de 300 fotos die ik erop had staan ineens er maar af te gooien..dus toen kon ik helemaal janken!! Met goede moed weer begonnen met nieuwe fotos maken en hoop dus dat die er wel op blijven staan!!!

23 mei ben ik dan voor 6 dagen met Sofie en haar Panameze mama naar Chiriqui (de noordelijke provincie van Panama) vertrokken om daar te verblijven bij familie. Dit is echt super leuk geweest..we hebben paardgereden (jawel..het onderwerp: Het Paard! De familie van Sofie vond het zo leuk dat ik kon paardreden dat ze me letterlijk het paard waarop ik reed cadeau wilde doen..toen ik zei dat dat echt niet kon maar dat ik wel langs zou komen met mijn ouders in januari..zeiden ze: we hebben het er dan nog wel even met je ouders over!! Waar moet ik dat paard gaan zetten..in de gang op kamers in Amsterdam?? Dan heb ik letterlijk een paard in de gang!!), geholpen op de boerderij, naar het strand geweest., heerlijk gegeten, de vulkaan van Panama gaan bekijken en het hoogtepunt..we zijn met de president op de foto gegaan!! Jawel..de president van Panama: Martin Torrijos Espino!! Hij was daar in San Felix om schoolbeurzen en eigendomsbewijzen van stukken land uit te reiken en Sofie en ik grepen natuurlijk onze kans om met deze super sympathieke man op de foto te gaan!! (het bewijs dan ook hier op de site gezet!!) Super dus!!

Zondag terug gekomen, even snel wat tijd besteed aan mijn familie en maandag alweer vertrokken..ik ben met dezelfde 4 belgen als waarmee ik die reis heb gemaakt naar een all inclusive resort geweest hier in Panama..Dus wij maandag middag op weg naar Decameron (de naam van het resort) om daar voor 2 nachten en 2 dagen even volop te gaan genieten!! We hadden op de naam van een panamees gereserveerd waardoor we veel goedkoper uitkwamen, want voor buitenlanders is het een stuk duurder! We zouden 2 dagen dus gratis mogen eten en drinken en van de faciliteiten gebruik mogen maken!!! PROFITEREN DUS!! Heerlijk gegeten, bananenboot tourtje gemaakt, massage gehad, uitgeweest in de discotheek van het resort, lekkere coctails gedronken, op het strand gelegen..genoten van die goddelijke bedden (zie foto), kabeltelevisie gekeken, heerlijk een geairconditionde kamer..korten..echt GENIETEN!! Veel mensen uit andere landen leren kennen..was een groep van 50 mensen uit Ecuador, veel mensen uit Argentinie en Colombia, dus volop mn Spaans kunnen oefenen..en natuurlijk even de andere kunsten van de Ecuadorse bevolking getest!! Een ding..het zijn veeeel leukere jongens dan die Panamezen!!! Dus de bestemming van mijn volgende reis ligt vast..Ecuador!! haha!

Helaas woensdag was het weer tijd om terug naar huis te gaan..en nu ben ik dus hier (donderdag) mijn verhaaltje voor jullie aan het vertellen.. vanavond heb ik het afscheidsfeestje van Irene..het nederlandse meisje waarmee ik hierheen ben gekomen..zij gaat vroeger weg vanwege iets was zij nog voor de universiteit moet doen..Er gaan aardig wat mensen die vroeger weggaan..dus vanaf nu beginnen echt de afscheidsfeestjes!! Voor mij word er bij mij thuis op 1 juli een feestje gegeven..dus ben je in de buurt?? altijd welkom natuurlijk!!

Nog maar 1,5 maandje en dan kom ik alweer naar huis..zoals sommige van jullie al weten kom ik 15 juli (zaterdag) sochtends rond half 9 aan op Schiphol.. Ik heb wel veel zin om weer naar huis te gaan ,maar weet eigenlijk ook wel zeker dat als ik eenmaal thuis ben dat ik Panama toch ook wel heel erg ga missen. Kan ook bijna niet anders aangezien ik hier dan wel 11,5 maand gewoond heb..

Hoop dat jullie mijn verhaal leuk vonden! Ik zal voordat ik wegga zoiezo nog wel een verhaaltje neerzetten, maar in ieder geval tot snel!!

Besos Madelon

  • 01 Juni 2006 - 19:34

    Steef:

    Ik wil ook wel weer dat je thuis komt, maar ben ook benieuwd naar hoe het daar is. Nog even wachten voor mij tot januari! Geniet nog even van je laatste maand bij je familie, voor je het weet is het voorbij en sta je weer hier in het koude kikkerland...begin van de zomer paar dagen geleden maar iets van 13C met regen :S:S
    Kus

  • 02 Juni 2006 - 11:17

    Anneke Harderwijk:

    Hi Lon,
    Leuk dat je met de president op de foto staat. Lekker ding, hoor, voor iemand van mijn leeftijd dan.....
    groetjes en tot gauw in levende lijve
    ps Schotland met je pa en ma was super!
    XXX

  • 02 Juni 2006 - 14:53

    Laut:

    MADJEEE, jeej eindelijk weer een nieuw verhaal.. wat ziet dat resort er heerlijk uit joh! ben jaloers! heb je al veel geleerd op de universiteit? elke dag vroeg opstaan of valt t wel mee? woow over een dikke maand ben je al weer hier, echt snel! geniet nog maar even van t lekkere weer:D heel veel liefs, tot snel en dikke zoen

  • 05 Juni 2006 - 08:25

    Fréderique:

    hey lieve lon, weer leuk verhaal om te lezen, ook weer super leuke dingen gedaan! Lekker paardrijden, wel lachen dat ze je gelijk een paard mee willen geven..haha..zeker al je charmes in de strijd gegooid! ik heb je brief trouwens vorige week gehad, en ben nu net klaar met mijn examens dus zal eens een lekker lange brief terugschrijven! we missen je hier ook hoor, maar nog even volhouden dan is het zo 15 juli, en gewoon lekker veel foto's maken voor als je eenmaal weer terugbent..moeten ze er alleen wel op blijven staan! kuss fré

  • 10 Juni 2006 - 21:01

    Maud:

    Madje,lieve schat!!Weer een heerlijk verhaal en ook genoten van de foto's!Wij hier in Nederland hadden wel door dat bij jou de heimwee een beetje opkwam zetten..Het klinkt cliché,maar ik ga het toch echt nog een keer zeggen:GENIET alsjeblieft nog van de laatste maand!!Nederland is weer zo gewoon en na enkele dagen is hier niets meer te beleven.Bij jou daarentegen maak je elke dag wel spannende dingen mee..DE PRESIDENT FOR GOD SAKES!!Wij lopen niet weg,Amsterdam wacht op je..maar straks vlieg je wel daar weg..
    Dit zijn denk ik wel genoeg redenen om overtuigend te kunnen zeggen:
    HAVE FUN!!!!ES GEHT'S LOSSS!!
    Dikke kus!

  • 14 Juni 2006 - 12:06

    Wayno:

    Nog eventjes daar dus? Wordt wel tijd dat je weer in Nederland bent he :P Wij gaan de 15e juli op vakantie, maar we komen die dag nog wel ff buurten mocht je niet al te brak zijn van de reis :] Nog veel plezier daar, en tot de 15e!!

    XX

  • 14 Juni 2006 - 18:40

    Lies:

    maddie! morgen over een maandje kom je weer terug! heb de cheese-onion al klaar liggen.. haha grapje! maak er nog wat moois en verlies je foto's niet meer! tot snel (nu kunnen we dat gaan zeggen) kus lies

  • 22 Juni 2006 - 19:40

    Kris:

    hmm, nou als ik die foto's zo zie krijg ik ook spontaan heimwee: naar panama...zonder er zelf ooit uberhaupt geweest te zijn, haha...maar inmiddels is het geen 1,5 maand meer, maar 17 DAGEN...jezus wat snel al he....ik ben erg benieuwd je weer te zien, ik sta er hoor!nou, geniet er nog even van zolang het nog kan en tot snel in het land waar de airco juist totaal overbodig is...xxxxxx

  • 28 Juni 2006 - 20:05

    Misha!!:

    super leuk verhaal weer! ja, hoor ik lees het nu inderdaad vanuit het koude nederland, wat de grootste tegenvaller ooit was om weer in terug te komen! 13 graden en regen! jawel, zomer noemen ze dat! ik hoop dat je nog flink geniet van je laatste dagen!! XX X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 71105

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2005 - 05 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: