Weer even de maandelijkse update!! - Reisverslag uit La Chorrera, Panama van Madelon Witte - WaarBenJij.nu Weer even de maandelijkse update!! - Reisverslag uit La Chorrera, Panama van Madelon Witte - WaarBenJij.nu

Weer even de maandelijkse update!!

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

20 December 2005 | Panama, La Chorrera

Hoooi! Ik zal eerst weer eens even wat weetjes over het mooie Panama neerschrijven:
- mensen het hier ongelovelijk raar vinden dat ik alleen de achternaam van mijn vader heb..ze denken allemaal dat ik niet van mn moeder hou omdat ik niet ook haar achternaam heb...
- varkensstaart is toch echt geen aanrader om te eten..het was echt heel vies
- moederdag hier echt een heel groot spectacel is..was al bijna vergeten dat het bestond, maar het zit er nu weer helemaal in!
- het heel erg fijn is dat het hier de gewoonte is dat jongens alles betalen..al die dates naar de bioscoop en discotheken kosten me dus vrijwel niks!
- Werkelijk..mijn huis is een en al lichtjes.. het is nog net geen Verenigde Staten Kerst..maar echt sommige huizen bestaan gewoon uit lichtjes..en dan ook erg fijn als het van die uit/aan lichtjes zijn..
- de mensen hier marsepein,suikergoed,pepernoten en al de sinterklaasdingen echt heel lekker vinden!!

Mijn verhaaltje :D

Het eerste wat ik gedaan heb sinds mijn laatste lange bericht is.. naar het Black Eyed Peas concert geweest!!! Dit was echt zo onwijs relaxed! We gingen met een groep van ongeveer 20 mensen.. we hadden geen VIP kaarten maar toch kon ik ze gewoon op het podium zien staan en heb natuurlijk de longen uit mn lijf gezongen..Heel grappig om de helft van de Panamezen maar wat te zien brabbelen aangezien ze geen engels spreken en begrijpen.. Na het twee uur durende concert nog met de hele groep naar een discotheek in de buurt geweest.. Helaas geen fotos van deze avond, want mochten bij het concert geen fotos maken..jammer maar helaas!! Die vrijdag erna zouden we met alle intercambios die in La Chorrera wonen mee gaan lopen met de lantaarnoptocht van de school van mijn broertje..wij dus allemaal eigenhandig een mooie lantaarn in elkaar geknutseld (moet zeggen dat ik die van mijn toch wel ERG mooi vond) en om 7 uur ´s avonds stonden we klaar om de optocht te gaan lopen! Wij natuurlijk recht achter een van de bands gaan lopen zodat we lekker swingend het defile konden lopen.. al de panamezen hadden de avond van hun leven omdat ze buitenlanders nou eenmaal prachtig vinden! Die dag erna kwam de 5e keer PH erweer aan.. paar vrienden vanuit Panama City naar Chorrera gekomen en zijn we samen met hun en vrienden van de broer van Nathaniel richting PH gegaan.. daar natuurlijk weer super gezellig gehad, zoals altijd!! Como siempre ook weer helemaal volgegoten en niks betaald! Die zondag erna heel veel geslapen want maandag was dan eindelijk de grote dag van het defile in typische klederdracht, maar dat heb ik allemaal verteld in mijn vorige berichtje!! Die week niet zoveel gedaan.. beetje naar de universiteit gegaan, filmpjes gekeken, weer koekjes gebakken met Kendra en dat soort dingetjes! Dat weekend had ik het afstudeer feestje van mijn Tante die nog een late studie aan de universiteit had gevolgd.. super gezellig gehad met heel de familie, veel gedanst en dan is het toch ook altijd erg leuk om je moeder en je broertje van 14 toch aardig bezopen rond te zien lopen!! De dag erna hadden we met AFS La Chorrera een kleine activiteit alvast voor moederdag (wat hier overigens op 8 december is), wat heel leuk is uitgepakt! De moeders wisten nergens van, maar wij hadden allemaal een gedichtje geschreven, een liedje ingestudeerd, eten gekookt en een klein kadootje gekocht!! Alle moeders heel ontroerd dus er is wel een traantje weggepinkt! Die woensdag erna hadden we nog een feest voor moederdag, dit keer bij het huis van Brodie (australie).. haar moeder had dit georganiseerd, het was een feest voor een hele groep hele arme moeders die vrijwel geen geld hadden.. overal cadeautjes vandaan gehaald en aan het eind van de avond kreeg elke moeder een cadeautje en een van de moeders won een fornuis! Tussendoor nog een groep kinderen die traditionele dans opvoerden en een meisje wat werkelijk haar lijf kon bewegen zoals Shakira!! De dag erna was het dan echt moederdag en ben ik de hele dag met mn hele familie bij mn oma thuis geweest!! Aangezien het volgens mijn neven en ooms niet kon dat ik niet dronk ben ik ook deze dag weer helemaal volgegoten wat ik de dag erna niet zo heel erg fijn vond!! Toch was het een super leuke dag, gedanst met een van mijn gekke ooms en heerlijk gegeten!De volgende zondag ben ik met een paseo van mijn straat naar het kerstdefile in Panama Stad geweest!! Mijn moeder ging niet mee dus ze had mijn buurjongens op het hart gedrukt dat ze maar geod op mij en mn broertje moesten letten..volgens mij hebben ze dat toen een beetje verkeerd begrepen, want volgooien met Seco is toch niet zo goed op mij letten haha! Wij met 2 bussen vol met mensen uit mijn straat en buurt richting panama stad waar de eerste drank al tevoorschijn werd gehaald! De optocht zelf was niet zo heel bijzonder, maar het was toch wel raar om iedereen in kerstmannen pakken rond te zien lopen terwijl het tegelijkertijd 35 graden was!! En dan ook de echte cocacola trein gezien!! De tijd erna heel veel naar de bioscoop geweest, dus blijf echt niet achter op het gebied van films! Geef natuurlijk ook weer veel te veel geld uit, maar ik ben gewoon alvast begonnen met souvenirs kopen!! alles is zo leuk om mee terug te nemen, weet niet HOE dat gaat lukken in mijn koffers, maar dat zie ik tegen die tijd wel weer! Afgelopen zaterdag had ik het afstuderen van een van mijn beste vrienden hier die in mijn straat woont.. dat is toch wel even heel iets anders dan in Nederland.. het duurde totaal 4 uur, waarvan we ongeveer 3 uur hebben gebeden, religieuze liedjes hebben gezongen, elkaar voorspoed in het leven gewenst hebben en ongeveer 6 keer een minuut stilte hebben gehouden (waarvoor? dat mag joost weten!!).. Na de 3 uur kregen al de jongens (het was een school waar alleen maar jongens op zaten) dan eindelijk een diploma en was er nog een soort borrel! Die avond was er in mijn straat nog iemand anders jarig dus ik daarheen geweest met jongens uit mijn straat.. ik was een van de 3 meisjes tussen voor mijn gevoel 100 jongens dus dat was weer gezellig, helemaal als dan ongeveer 50 aan je vragen of je hun vriendin wilt zijn! Wel heel leuk gehad, maar ook deze keer vond ik de kater de dag erna iets minder.. dus die dag fijn in mijn bed verbleven en uitgelachen door mijn broertje.. Gister naar Panama Stad geweest om dan eindelijk mijn Visa in handen te krijgen, kerstcadeautjes te kopen (ik heb nog nooit zoveel spullen van Real Madrid gekocht.. maarja mijn broertje is nou eenmaal onwijze fan daarvan) en nog naar KingKong geweest met Kendra.. komend weekend kerst en volgende week oud en nieuw!! iedereen een hele fijne kerst en ik hou jullie op de hoogte!! dikke kus

  • 21 December 2005 - 11:54

    Anneke:

    Hi Lon,
    Wij zitten met z'n allen bij je ouders met de kerst in Prinsenbeek. We zullen je wel missen, hoor. Wat een leuke verhalen over moederdag! ik moet daar dus maar gaan wonen, want bij mij vergeten ze het altijd!
    groetjes,
    anneke en clemens en 4

  • 21 December 2005 - 17:16

    Muriel:

    veeel groetjes aan nathaniel !

  • 26 December 2005 - 15:55

    Wim:

    Oooh, mooie site!!! Wat mis ik La Chorrera en Panama, wisselen???

    (ik woonde vorig jaar in Chorrera... groetjes aan iedereen daar!!)

  • 26 December 2005 - 16:52

    Ieke:

    Heey lief nichie,
    Fijne kerst he!
    Ik heb echt leuke dagen gehad en ben nu weer in grun want ik heb zo 24 uurs dienst ( stage)
    Maar ben zoooo jaloers op je hoor, al die mooie,leuke en gekke verhalen! Fantastische...
    Liefs Ieke

  • 30 December 2005 - 16:54

    Joelle:

    lonnie, wil je een hele fijna jaarwisseling wensen, lekker van genieten en feesten, doen wij hier ook!! lebber

  • 04 Januari 2006 - 14:40

    Kris:

    lonnepon, comme estas (zit ik er ver naast..)?? nog een GELUKKIG NIEUWJAAR gewenst!! thanks voor je berichtje btw..hoe heb je oud en nieuw gevierd, lijkt me een hele ervaring!!hier was het erg leuk, alleen de helft was op vakantie, dus dat was jammer, maar verder was het top.ik heb vandaag zowaar een rondje om de kralingse plas (soort van grotere galderse meren) getrimd ter conditie opbouw, jaja!!(helaas leek ik nogal op een bejaarde hond maar dat terzijde) totaal onboeiende informatie dit verder maar goed..leuk je verhalen weer te lezen trouwens!!heel veel plezier verder en tot snel weer!!lief en dikke kus

  • 07 Januari 2006 - 14:29

    Maud:

    Joooh lieve zuipschuit!!! Ik wil je nog een keer (beetje laat, maar toch) een heeeel gelukkig nieuwjaar wensen!De helft van 2006 zal jij in Panama doorbrengen,maar zo te lezen, zit je daar helemaal niet mee!
    Hoeveel feestjes jij hebt,hoeveel jij zuipt, hoeveel uren jij NIET studeert..echt een studentenleven is er niets bij!Ik vind het heerlijk dat je het zo naar je zin hebt!!En dat concert..wat super gaaf!Maarrr lieve madje,ik verwacht binnenkort natuurlijk wel weer een echt rakettenmail met wat sappige details he?!Ik bedoel..als een van de enige meisjes in een groep van honderden kerels..ik zeg:doe je goed!!
    Meisje,heeeeel veel plezier weer!Ik denk aan je..dikke kus van mij!

  • 12 Januari 2006 - 19:13

    Flor:

    Lonnie!! Waar blijft je nieuwe verhaaltje? Heb wel weer zin in een update van jouw spannende leven!! Kusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 71105

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2005 - 05 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: