zonder blinde darm MET puk van de petteflat - Reisverslag uit La Chorrera, Panama van Madelon Witte - WaarBenJij.nu zonder blinde darm MET puk van de petteflat - Reisverslag uit La Chorrera, Panama van Madelon Witte - WaarBenJij.nu

zonder blinde darm MET puk van de petteflat

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

13 Februari 2006 | Panama, La Chorrera

Oke door bepaalde omstandigheden alweer snel een berichtje omdat ik dacht dat jullie dit nieuws wel leuk (leuk..naja interessant dan) vonden om te weten! Komtie:

Na mijn weekend van AFS stond dus DE feria op me te wachten.. dus meteen de dinsdag erna ben ik met mijn buurjongens, Manu, Sofie en Nathaniel (3 afsers uit Belgie) naar PH gegaan om eens te zien of het wat was...PH krijgt elk jaar een nieuwe naam >> vorig jaar was het PH Live en dit jaar was het dus PH Interactivo wat betekende dat er op een aantal grote schermen een mobieltje stond geprojecteerd waarnaar je smsjes kon sturen en die daar in het groot kwamen..wij daar dus volop van genoten, allemaal vage berichtjes in het Nederlands sturen of in het spaans om elkaar te irriteren..het enige mindere was dat er op een gegeven moment een berichtje van weet ik veel wie op kwam dat dit zei: Las fulas..de belgica y holanda..donde estan?? quieren hacer porno conmigo?? (vertaald: de buitenlandse/blonde/witte..uit belgie en nederland..waar zijn jullie?willen jullie porno met mij doen? En natuurlijk meteen de jongens berichtjes sturen waar sofie en ik waren, dat was dan weer wat minder!! Maar verder een super gezellige avond gehad en woensdag ochtend lekker uitgeslapen om die avond weer helemaal los te gaan!!

´s avonds vanuit huis op pad met Erick en Dariel (2 van mijn buurjongens) en ja hoor daar ging het fout..de wegen hier zijn niet zo mooi en glad..maar dus vol met gaten en stenen..en we waren flink aan het lachen en zoals jullie me kennen kan ik erg dromen, oftewel niet aan het opletten zijn hoe ik moet lopen..en daar ging ik dus..hopsakee mn slipper kapot, heel mn knie open.. dus wij weer terug naar mijn huis lopen (nog steeds lachend), slipper gewisseld, knie schoongemaakt en vol goede moed weer op weg naar PH! Daar de rest van mn buurjongens en Nathaniel, Manu en Patrick getroffen en met zn allen PH in gegaan! Deze avond was nogal speciaal omdat PH elk jaar een clip maakt en die werd dus deze avond daar opgenomen.. wij dus meteen helemaal naar voren bij het podium want we moesten natuurlijk wel in beeld komen!! De nodige drank werd ingeschonken maar omdat ik geen zin had in een kater de volgende dag dronk ik niet zoveel...hele avond super naar ons zin gehad.. daar Kendra, Jimmy en zijn zus en Bolasj nog tegengekomen..ongeveer om 3 uur werd dan de video opgenomen en iedereen moest meedoen met het speciale dansje! Meteen daarna riep Comander Tiburon (zo heet de artiest die het liedje maakte..oftwel commando haai..wie noemt zichzelf nou zo :S!!) dat er vier meisjes het podium op moesten komen want ze gingen dingen weggeven.. nou ik dacht dus meteen.. SOUVENIRS!! haha dus ik klim met hulp van mn buurjongens snel dat podium op en ga daar staan wachten wat ik moest doen..ineens staat een van de andere meisjes in het midden van het podium en klinkt er een billenschudliedje door de boxen en ja hoor.. daar staat ze dan.. "geil" te dansen..nou het steeg me naar mn hoofd..snel om me heen kijkend zoekend naar iemand van PH en daarna maar meteen gevraagd of dat hetgene was wat ik ook moest doen..met een verbaasd gezicht keek hij me aan..CLARO MAMI!! ow mijn god.. ik moest daar dus ook in het midden van het podium gaan staan en maar met mn heupen gaan staan schudden..als 3e was ik aan de beurt..HOE hij het wist weet ik nog steeds niet maar Comander Tiburon kondigde me aan en liet maar meteen heel PH weten dat ik uit Nederland kwam..alle jongens draaide meteen hun ogen richting het podium dus letterlijk alle ogen waren op mij gericht (het was goed dat ik een beetje gedronken had en dat het donker was, want volgens mij was mn hoofd zo rood als een biet..schaamde me dood zeg!!)..nou ik dus maar mn dansje gedaan, maar het heeft wel wat opgeleverd.. een VIPpolsbandje waarmee je de hele week gratis binnen kwam EN een fles Seco (voor de geinteresseerde: een panamese gefrabiceerde rum, wat niet als rum smaakt en 37% alcohol heeft en de volksdrank is en binnen PH 8 dollar per fles kost).. mooi meegenomen dus..al had ik al een VIP, heb ik deze 2e mooi voor 8 dollar kunnen verkopen dus dat was helemaal mooi!! Super laat pas weer naar huis gegaan om lekker in mijn bedje te kruipen..

De volgende dag zou ik om 12 uur op het Terminal in Panama Ciudad zijn om Irene en Ildy op te halen die die avond bij mij zouden slapen en ook mee naar PH zouden gaan..ik met mn slaperige hoofd pas om half 12 wakker geworden en was dus veel te laat in Panama City..gelukkig niet zo erg, alleen voelde me niet zo lekker..had veel last van mn maag en was nogal misselijk maaar ik dacht dat ik gewoon toch teveel gedronken had en een kater had..
richting mijn huis gegaan en daar gewacht op Kendra die met ons mee naar de feria zou gaan! Ook kwamen Nathaniel, Manu en Patrick nog even langs dus dat was wel gezellig..ondertussen was ik al 4 keer naar de wc gegaano mdat ik dacht dat ik moest overgeven wat dus niet was..erg irritant!! Uiteindelijk rond 4 uur smiddags richting de feria gelopen en daar alles bekeken, naar de kermis geweest.. en ik dus de achtbaan maar overgeslagen omdat mn buik echt steeds meer pijn ging doen en nog steeds heel misselijk was..overigens ook vrijwel de hele dag al bijna niks gegeten..om 7 uur toen kendra, irene en ildy iets aan het eten waren voelde ik me echt zo rot dat ik besloten heb naar huis te gaan en niet mee te gaan naar PH..

thuis aangekomen maar meteen naar bed gegaan, omdat ik dacht dat een beetje slaap misschien wel zou helpen.. niet dus, want ik kno maar niet in slaap vallen.. om half elf deed mn maag zo pijn en toen ik naar de wc wilde gaan kon ik niet eens meer rechtop lopen van de pijn en toen besloot mijn moeder dat we maar eens naar de dokter moesten gaan...

Dus wij naar de dokter en die wist het al vrijwel meteen zeker..een acute blinde darmontsteking.. nou daar zat ik ook echt op te wachten in de leukste tijd in Chorrera..midden onder de feria!!Na nog 2 andere dokters, rontgenfotos en een echo was het dan zeker..ik moest geopereerd worden..daar in de kliniek gebleven die nacht en de volgende dag zou ik de operatie hebben..echter de volgende dag besloten zij samen met iemand van AFS dat het beter voor me was als ik geopereerd zou worden in een ziekenhuis in Panama Stad..die dag nog een buurjongens langsgekomen, Irene,Ildy en Kendra zijn nog langsgeweest en die avond ervoor was er al een heel deel van de familie langsgeweest om te kijken hoe het met me was..uiteindelijk dus ik met de ambulance..jaaaa ik ging met een ambulance, dit was echt heel relaxed..alleen niemand dacht dat ik ziek was, want ik was zo aan het lachen omdat ik gewoon met een ambulance (MET sirene) ging.. daar in Panama aangekomen ging het ook meteen weer fout..de man van de ambulance reed me naar binnen, maar er lag een mat voor de deur..en hij reed me zijwaarts naar binnen.. en JAAAA hoor daar ging ik.. brancard op z´n zij..zat zo´n beetje te gillen van de pijn, maar die arme ambulance man die had het erger.. die stond daar met die brancard..iedereen aangerend om mij weer rechtop te krijgen..!!

Daar in het ziekenhuis tot half 6 (kwam daar rond 1 uur aan) moeten wachten op mn operatie, maar was niet heel erg, want mn moeder was er nog steeds bij (die overigens vanaf het begin bij me is gebleven, echt super lief!!) en Peter en Toon kwamen nog even langs om te kijken hoe het met me ging!!Overigens Om half 6 werd ik dan naar de operatiezaal gereden waar ik al een jezusbeeld werd vast gebonden aan mn bed (voor als ik in eens spastische neigingen zou krijgen als ik onder narcose ging)..na de 3e spuit die ze in me leeg spoten kon ik me niks meer herinneren en werd ik wakker in een soort van uitrust kamer.. na een half uurtje werd ik dan naar mijn eigen (PRIVE!!hoe fijn) kamer gereden waar mijn moeder al op me zat te wachten..daar stond mijn bed, een bed voor mijn moeder, eigen badkamer, tv met kabel.. heerlijk om voor een paar daagjes te liggen.. toen begon het leuke..mn vloeibare dieet!! Erg heerlijk..elke ochtend als ontbijt, thee sap en gelatine.. dit zelfde kreeg ik als middag eten en savonds was het kippenbouillon (zonder kip) en thee..GENIETEN!! Gelukkig mocht ik na 2 dagen al weer een beetje vast voedsel eten zoals aardappelpuree, te lang gekookte boontje en dat soort dingen.. (even tussendoor..weet dus niet of dit overdreven is, maar dit is dus de panamese manier van doen..ook de volgende verhalen.. heb me maar gewoon gehouden aan wat de dokter zei..weet dus niet of dat in Nederland anders is!)..uiteindelijk mocht ik maandag aan het eind van de dag terug naar huis wat ik wel fijn vond want had het wel weer gezien in het ziekenhuis..

hierna is alles goed gegaan..de eerste week thuis nog niet veel gegeten en was nog erg moe..mocht overigens geen alcohol, geen soda,geen zoete dingen zoals chocola, koekjes taart enzo, geen chips, geen vlees (alleen wit vlees zoals kip) en geen vet eten..dus mijn dieet zette zich voor..de vrijdag, een week na mn operatie werder de hechtingen eruit gehaald en daarna mocht ik van de dokter ook al weer vlees eten en dat soort dingen, maar mag tot 3 maart (dan moet ik weer terugkomen) nog steeds geen alcohol, geen soda, al die zoete dingen niet, chips niet, en moet oppassen met hele vette dingen..inmiddels is dit 3 dagen geleden en alles gaat goed..het fijne aan alles is is dat ik flink ben afgevallen en dat kon ik wel gebruiken want was ook flink wat aangekomen in die 6 maanden hier..het kost me niet veel moeite om al de zoete dingen te laten staan!!

Enige minpuntje in de komende tijd is, is dat het over 2 weken Carnaval is en heb van de chirurg maar toestemmin gom 2 avonden van de 5 te gaan, mag niet drinken, niet springen en niet te uitbundig dansen..dus geen optimale panamese carnaval voor mij..helaas..ga eigenlijk puur om te kijken hoe het is en om fotos te maken, want heb tenslotte maar 1 carnaval in panama..

Verder niet veel meer te vertellen dus maak er weer een einde aan!! Grande Beso Madelon

P.S. Amarens..leuk dat je mijn site hebt gevonden..als je vragen hebt voordat je weggaat kan je me altijd mailen op madelonwitte@hotmail.com

P.S. van Zeijltjes.. SUPER bedankt voor jullie leuke cadeautje.het kwam precies op het goede moment..na mn operatie mocht ik het huis niet uit en hebik dus heerlijk de Puk verhaaltjes kunnen luisteren..echt heerlijk jeugdsentiment!! Thanks!

• 14 Februari 2006 - 12:52

Steef:

Aah t was wel kut he! Maar gelukkig is het nu weer over. Even doorbijten met carnaval, wel heel jammer maar wel aan jezelf blijven denken!
    Kus

• 14 Februari 2006 - 19:40

Anneke:

Hi Lon,
    fijn dat het weer goed met je gaat. Leuk te horen dat je de cd hebt gekregen; nu maar bewaren voor de volgende generatie! maar voorlopig nog even niet, toch, of heb je al een panamees vriendje op het oog?
    groetjes en liefs,
    van zeijlen uit harderwijk

• 16 Februari 2006 - 11:47

Martine Roekx:

Joh, dat was schrikken toen ik het hoorde van je blinde darm. Gelukkig dat het nu weer goed met je gaat. Veel plezier nog daar in Panama! Je nichtje Martine

• 19 Februari 2006 - 21:18

Fréderique:

hey lon, echt super irritant zeg zo'n blinde darm die op het verkeerde moment stom gaat lopen doen..maar mooi wel Panama vanuit ambulance meegemaakt:P..en het ziekenhuis getest, laten we daar maar op houden..ondanks stapverbob heel veel plezier met carnaval..voor mij ook weer geen boemdeldonck dit jaar, ik ga wel weer lkkr skiën.. veel beterschap en dikke kuss fré

• 21 Februari 2006 - 17:47

Misha:

hey madelon!! wat een super verhalen! leuk dat je het ook allemaal zo naar je zin hebt! de tijd vliegt zeker!! ik ben nu in Peru.. vorige week 2 braziliaanse jongens ontmoet met wie ik met de auto door het noorden van Peru heb rondgereist!! super, in woestijn, bergen strand en steden geweest!nu ben ik in Lima.. ga verder inderdaad nog naar Bolivia, Argentinie en Chile! kom eind mei terug naar Nederland!! en jij!? wat is jou plan verder!!! xxxxxxxxxxxx

• 01 Maart 2006 - 09:18

Kris:

heey lonnie, fijn dat het weer goed met je gaat!!niet nog een keer ziek worden hoor...ik leef trouwens met je mee om het carnaval gemis, ik heb ook maar 1 avond kunnen feesten ivm tentamens, niet eerlijk!veel plezier verder de komende tijd!xxx kris