De panamese Pollera maar is aangetrokken - Reisverslag uit La Chorrera, Panama van Madelon Witte - WaarBenJij.nu De panamese Pollera maar is aangetrokken - Reisverslag uit La Chorrera, Panama van Madelon Witte - WaarBenJij.nu

De panamese Pollera maar is aangetrokken

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

30 November 2005 | Panama, La Chorrera

Even een kort berichtje maar wel heel leuk!! Omdat het deze maand ´Mes de la Patria´ (de maand van het vaderland) is zijn er super veel desfiles (parades/optochten) en heel erg veel feesten hier in Panama...zo dus ook afgelopen maandag en toen was het de beurt aan de uitwisselingsstudenten hier in La Chorrera om mee te gaan lopen in de optocht met panamese kleding en al. Allemaal dus onze vlag van ONS vaderland opgezocht, ons in de typische panamese kleren gehesen en om 8 uur sochtends stonden we klaar om te gaan.. Overigens was het toen al zon 30 graden!! Uiteindelijk al helemaal bezweet maar helemaal blij mochten we om 11 uur starten.. alle mensen hier vonden het helemaal geweldig om buitenlanders in hun traditionele kledij te zien lopen en we waren dan ook overal een echte bezienswaardigheid. Foto´s en filmpjes werden van ons gemaakt en overal waar we voorbij kwamen werd er geklapt!
Ook ben ik al bijna beroemd want ik heb inmiddels al 2 keer op de tv geweest en op de radio.. hoop dat mijn spaans niet al te slecht was met mijn interview voor de radio, maar volgens mij ging het wel goed!!
Na 3 uur lopen in de hitte (35 graden!!), de president te hebben begroet, gedanst.. helemaal kapot, voeten deden het niet meer en mn hoofd viel zowat van mn romp omdat al die spullen die ik in mn haar had echt kiloos wegen! (ik had 2 schoenendozen vol met spullen in mn haar zitten) SUPER veel fotos gemaakt en ontzettend veel lol gehad! Terug naar huis omgekleed en weer terug naar de optocht gaan kijken want die duurde nog tot 10 uur savonds!!
Geniet van de fotos.. ik ga een van de komende weekenden me nog verkleden in andere typische outfits, maar die fotos volgen dus nog!
Dikke kus!
Madelon

  • 01 December 2005 - 00:38

    Flor:

    Lon! Suuuuper mooi en leuk om in die kleding rond te lopen! Ziet er goed uit, wie weet aanstormende trent in Nederland als je weer terug bent?! (brief is onderweg!!) Dikke kus

  • 01 December 2005 - 07:53

    Anneke:

    Hi Lon,
    Leuk die foto\'s. Het is net of je Panamees bent, toch? Zit vast ergens bij je voorouders. Fijn dat je het leuk hebt.
    Groetjes
    anneke en clemens

  • 01 December 2005 - 18:12

    Kim:

    Nou ziet er lekker uit Lon...haha. Je krijgt het nog druk met lezen binnenkort ;-) kusje -x-

  • 04 December 2005 - 00:05

    Veer:

    he lon! wat een prachtige kostuums! lijkt net of je er tussen hoort te lopen! ik vlieg morgennacht naar miami en ben echt lichtelijk labiele gringa dit weekend, helemaal moe en verdrietig elk ekeer weer afscheid nemen, volgende feest ingesleurd, dan weer afscheid! DRAMA! maar wel geweldig gehad, jij geniet er nog maar lekker van! het ziet er nml zo vet uit! zeker iets om ook nog heen te gaan een keer! kusx Veer1

  • 11 December 2005 - 16:38

    Joelle:

    Lon, wat zie je er mooi uit!!! echt leuk om zo met de locals mee te doen! heb je mijn brief al gekregen?? lebber

  • 20 December 2005 - 15:13

    Koos En Jose:

    hai lieve madelon,
    fantastisch om alles te zien, en wat leuk voor je!!Hele fijne kerst en oud en nieuw van ons gewenst.xxxxxxkoos en jose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 71079

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2005 - 05 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: