1,5 maand hier!! - Reisverslag uit La Chorrera, Panama van Madelon Witte - WaarBenJij.nu 1,5 maand hier!! - Reisverslag uit La Chorrera, Panama van Madelon Witte - WaarBenJij.nu

1,5 maand hier!!

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

14 September 2005 | Panama, La Chorrera

Hooi!! ik heb al een tijdje hier niks geschreven dus ik zal even een kort verslagje maken van mijn inmiddels 1,5 maand hier! Het gaat echt zo super snel voorbij!! Ik heb het nog steeds onwijs naar mn zin en mn spaans gaat al zo goed, het is echt niet normaal hoe snel je het spaans leert als niemand in je omgeving engels spreekt! daarnaast zijn ook mn spaanse lessen begonnen, maar mn lerares spreekt geen engels dus soms is dat wel lastig!

De universiteit hier is echt een verhaal apart!! Er bestaan volgens mij geen regels, zo lopen mensen als hun telefoon gaat gewoon de klas uit om hem op te nemen...veel begrijp ik niet van de lessen en er wordt veel gedicteerd dus echt zinvol zijn de lessen nu nog niet, maar ik zit elke les met dezelfde klas dus leer wel super veel mensen kennen. Omdat ik toerisme heb gekozen ga ik met school wel heel veel uitstapjes maken (tenminste dat zeggen ze) dus ik ben benieuwd hoe die zullen zijn.

Een paar weken geleden ben ik meegeweest met een schoolreisje van mn broertje hier en ben daarmee naar 3 nationale parken geweest. Dat was echt zo onwijs mooi!! Bij het eerste park hebben we een hele wandeling door de jungle gemaakt en een echte luiaard in het wild gezien!! Het tweede park was een soort botanische tuin met allemaal beschermde diersoorten, dat was ook echt super mooi en heb mn eerste toekan in het echt gezien! Het laatste park was een marine park en daar heb ik onder andere schildpadden geaaid, een zeeegel vastgehouden en er was een onwijs mooi uitzicht over de zee!!

Het belangrijkste ding hier in panama blijft toch nog wel eten, drinken, feesten en dansen!! en dat doen ze dan ook zo vaak mogelijk!! Ik heb al aardig wat feestjes meegemaakt inmiddels en je word bij elk feest helemaal volgestopt met bier, seco, veeeeel eten en er wordt ongelofelijk veel gedanst (zoals merengue, salsa, bachata, tipico enz enz) ik heb alle dansen al aardig onder de knie dus dat is wel leuk!!

Over 2 weken ga ik met mijn moeder, broertje, vriend van mijn moeder, nathaniel (belgische jongen), kendra (amerikaans meisje) naar het grootste folklorische festival in panama, La Feria Mejorana de Guararé! Ik heb er ongelovelijk veel zin in en ik zal snel foto´s erop zetten zodra ik ze heb!!

Dikke kus Madelon

  • 14 September 2005 - 16:11

    Gijs:

    Hee Madelon,

    Klinkt allemaal te mooi..
    We spreken elkaar snel..
    Kus Kus!

  • 14 September 2005 - 16:13

    Victorine:

    Hee Madelon!! Wat gaaf dat je het zo onwijs naar je zin hebt! En de foto's zien er ook echt heel cool uit! Ben erg jaloers op je, en mis je heel erg in ons team!! Maar misschien worden we dit jaar wel écht kampioen, yeah! Heel veel plezier nog en ik kijk al uit naar je volgende mailtje!
    Dikke kus Vic

  • 14 September 2005 - 16:37

    Heleen:

    Hee madje, wat onwijs relaxt klinkt het allemaal!! Echt super cool..Jij hebt het dus wel naar je zin, gelukkig maar! Nog heel veel plezier en ik spreek je nog wel
    Dikke kus Heleen

  • 15 September 2005 - 12:26

    Kris:

    maddieee, wat goed dat je het zo naar je zin hebt, ik ga je nu die beloofde ins en outs over de afgelopen weken mailen, dus als je dit leest zit er als het goed is een spannend(??) mailtje van mij op je te wachten.. nog heel veel plezier!!dikke kus kris

  • 16 September 2005 - 18:00

    Veronique:

    LON! wat leuke reacties dankjewel! het is hier geweldig en zo te zien bij jou ook! spaans gaat bij jou dus al erg goed! ik ben lerende haha maar kan over 1 maand vast ook net zo goed als jij nu! foto{s zien er zo knettergaaf uit! binnenkort wie weet via msn vloeiend spaanse conversatie! geniet van alles lon! het gaat ECHT snel he! hele dikke kus uit je buurlandje! xVeer

  • 17 September 2005 - 17:07

    Flor:

    Wat heerlijkd at je het daar zo naar je zin hebt! Ziet er echt super vet uit al die foto's prachtig land toch!! Leuk dat ik een kaartje van je heb gehad! dankjewel! Studeren is inderdaad erg leuk vooral (onze over een jaar!!) mijn studie is erg nice! Tot het volgende berichtje! kusjes

  • 25 September 2005 - 18:52

    Annemarie Fillekes:

    Wat geweldig om dit te lezen en die foto's te zien . wat een volkomen andere wereld. Geweldig!
    Bedankt voor je kaart. Wij hebben net ook een geweldig weekend achter de rug: zeilen met heerlijk weer naar texel MET PP EN MAR. Super. Je zult het niet geloven maar we zijn in een kroeg beland waar we alle 4 uit ons dak zijn gegaan ( wees blij dat je zover weg bent hoef je je ook niet te schamen) en toen de volgende dag...... Ik ga vroeg naar bed. Maar jij .... heel veel plezier verder ik houd de site in de gaten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 71135

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2005 - 05 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: