Super week gehad en alweer bijna 2 maanden hier!! - Reisverslag uit La Chorrera, Panama van Madelon Witte - WaarBenJij.nu Super week gehad en alweer bijna 2 maanden hier!! - Reisverslag uit La Chorrera, Panama van Madelon Witte - WaarBenJij.nu

Super week gehad en alweer bijna 2 maanden hier!!

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

27 September 2005 | Panama, La Chorrera

Hoi allemaal!! Nou in deze halve maand dat ik geen bericht heb geplaatst weer super veel meegemaakt!! Zo heb ik mijn ´voor het eerst in de pacifische oceaan gezwommen´ debuut gemaakt en geleerd om folklorisch te dansen!! Ik zal bij het begin beginnen...Vorige week zondag ben ik met Ernesto (Panamees), Jaime >> ´Haimé´(Panamees)en Kendra (VS) naar een prive strand genaamd Costa Esmeralda geweest en daar hebben we de hele dag vertoefd.. eerst natuurlijk even naar de supermarkt om inkopen te doen en daarna richting het strand gescheurd (letterlijk gescheurd.. want Ernesto is een zoon van een dokter.. rijk dus.. dus een mooie auto.. dus dat wil hij laten zien.. dus dan moet je hard gaan) Echt een super dag gehad.. de zee is ongelovelijk warm dus als een verkoeling werkt het niet echt maar ach.. En aan het eind van de dag weer terug naar huis en bij Ernesto thuis nog een film gekeken en natuurlijk werd er pizza besteld.. van jawel.. De Pizzahut!!
De maandag erna was de verjaardag van een van de jongens uit mijn buurt EN een vriendin van mijn moeder die 6 maanden in de VS had gewerkt zou thuis komen.. leuk dacht ik.. maarja toen om half 12 savonds nog steeds niks was gebeurd dacht ik wel zo van.. Komt ze nog?? Nou om 12 uur moest ik ineens mee naar een ander huis.. fijn als half in mn pyjama, maar dat maakte niet uit zei mn moeder! Enja hoor om half 1 kwam dan eindelijk de vriendin van mijn moeder thuis en omdat ze jarig was geweest was er volop eten, taart en drank.. dus ik vond het ook heel fijn dat ik de volgende dag weer naar de universiteit mocht!!
Woensdagochtend heb ik op de universiteit samen met Nathaniel (België) en Kendra (VS) de film ´The Motorcycle Diaries´ gekeken (in het spaans dan wel) want op de universiteit is een soort partij van de studenten (BPU genaamd) die helemaal fanaat is van mensen als Che Guevara, Lenin enz.enz. dus er worden altijd van dit soort films gedraaid.. ondanks dat ik niet heel veel van de film verstond was het wel leuk om naar te kijken!
Afgelopen weekend was echt helemaal te gek!! Zaterdag overdag zijn we de hele dag weggeweest met de studenten van AFS die hier in La Chorrera en Araijan wonen (3 duitsers, 2 franse, 1 thaise, 1 belgische, 2 amerikaanse, 1 canadese, 1 australische en ik) naar Panama City geweest! We zijn eerst naar een nationaal park geweest (waar ik al was gweest maar het was toch heel leuk)!! Daarna zijn we naar een super groot Rainforest Resort gereden genaamd GAMBOA.. en je zult het niet geloven, maar het is dus gewoon verboden voor Panamezen daar binnen te komen.. alleen buitenlanders mogen daar naar binnen (hoe idioot!!) maar het was echt SUPER mooi.. alleen maar rijke mensen natuurlijk aangezien het 200 dollar per nacht is per persoon.. dus daar even rondgekeken foto´s gemaakt.. gedroomd dat je daar zelf zou verblijven.. dat soort dingen!! Hierna zijn we naar de ACP (Association Canal de Panamá) om de Miraflores Locks te bekijken.. echt onwijs mooi hoe dat allemaal in elkaar zit!! Omadt de dag nog lang niet om was zijn we naar Panama Viejo (oud Panama) gereden om daar de ruines die nog overzijn van het oude gedeelte van Panama te bekijken.. heel mooi en het was zo grappig want er waren gewoon jongetjes tussen die ruines aan het voetballen!! Na een beetje door de arme buurten van Panama gereden te zijn kwamen we bij Plaza Francia terecht (bij de Franse Ambassade) en daar van het uitzicht genoten en wat souvenirtjes gekocht.. Om de dag af te sluiten zijn we naar Coastway gereden en daar naar de binnenkomende boten gekeken, ijsje gegeten en de skyline van Panama City by Night bekeken!! Maar dit was mijn weekend nog niet.. zodra ik thuis was moest ik snel douchen mijn spullen pakken en in de auto stappen, Kendra en Nathaniel ophalen.. want.... We gingen naar Guararé (een reis van 4 uur in de auto) waar het grootste folklorische festival van Panama aan de gang was (we kwamen daar om 1 uur snachts aan)!! Wat echt super leuk was, was dat een Nederlandse jongen waarmee ik naar Panama ben gevlogen en in Penenome woonde.. als activiteit van AFS met de hele groep studenten uit Penenome ook daar was dus dat was echt super gezellig met zn allen.. super veel gedanst gedronken gezongen enz! Rond 5 uur snachts even een uurtje geslapen in de auto om vervolgens richting het strand te rijden.. heerlijk even verkoeling gezocht daar en rond half 11 weer terug naar het festival gereden om het Defile te zien.. echt geweldig al die kostuums, dansen enz.!! Echt het is hier super!! Aankomend weekend alweer de 2 maanden reunie van AFS waarmee we 3 dagen naar het strand gaan!! Ook heb ik fotos erbij gezet!! Dikke kus Madelon

  • 27 September 2005 - 19:57

    Mams:

    Hoi lieverd, wat een leuke dingen maak je allemaal mee, je bent en blijft een feestbeest! Wij hebben het aantal foto's dat je mag plaatsen op deze site verhoogd naar 400 (en natuurlijk ook betaald), dan kun je voorlopig even voort! Ik zal snel weer mailen met allerlei nieuws vanuit het Beekse. XXXXX en liefs, Mams

  • 27 September 2005 - 20:05

    Mams:

    Zag het berichtje van Annemarie van 25/9. Ja Lon, je vader en moeder kunnen ook zo af & toe nog flink uit hun dakje gaan, al is het maar in een eenvoudige kroeg op Texel.... Het opstaan de volgende dag ging wat moeizamer en onze 'oude' lijven lagen de avond erna erg vroeg onder de wol..... xxxx van twee ouwe feestmutsen

  • 28 September 2005 - 10:03

    Steef:

    Ik ben nog steeds jaloers, echt super leuke foto's en wat maak je leuke dingen mee...veel leuker dan hier saai op de uni!
    Kus

  • 29 September 2005 - 13:39

    Laut:

    Maddiee, echt superleuk om je verhalen te lezen en je foto's te bekijken.. bedankt voor je mail, heel lief, morgen ga ik je een lange terug sturen, heb t druk gehad, want morgen tentamen:) ik zie dat je t erg naar je zin hebt?! superrr! tot mails.. dikke kus

  • 30 September 2005 - 15:04

    Nina:

    Lon, waattt onwijssssssssss moooooooooooieeeeee dingen zie jij en doe jij, nieeet normaaaaalll, ahh die fotos echt tof!!En wat fijn dat het allemaal zo goed gaat enzo, nou lonnie, veel plezier en ik volg je verhalen en foto op de voet
    heeel veel kusjessss Nina

  • 04 Oktober 2005 - 20:43

    Lot:

    hé lon, wat een verhaal weer... echt super tof dat je zo naar je zin hebt. houden zo he. Tuurlijk blijf ik ook heel jaloers op jou nou geniet ervan en spreek je snel weer. ik

    kus

  • 06 Oktober 2005 - 15:03

    Flor:

    Lon! Leuk zeg al die updates en foto's! Internet is eigenlijk geweldig, je doet daar zoooveel dat je het vast allemaal niet meer weet na die 11 maanden dus heel fijn dat je alles meteen hier neer kunt zetten!! Het klinkt echt allemaal super daar! Keep it up! Dikke kus

  • 06 Oktober 2005 - 19:43

    Nouk:

    lonnie,hoe gaat t nu?
    heb je mn mailtje gehad?
    hier nog steeds alles z'n gangetje, vandaag studiebeurs in utrecht geweest maar helaas niet veel wijzer geworden.
    misje madjee!
    kus nouk

  • 07 Oktober 2005 - 16:31

    Madelon:

    SUPER BEDANKT VOOR AL JULLIE LIEVE BERICHTJES!! ECHT SUPER LEUK OM TE LEZEN!!

  • 12 Oktober 2005 - 19:14

    Niek:

    zo jaloers! tis ook echt te saai hier! leef je maar lkkr uit daar lon! echt tof om je verhalen elke keer te lezen.. have fun! kus

  • 14 Oktober 2005 - 13:42

    Lot:

    he madelon! je verhalen klinken echt superleuk en je foto's zien er geweldig uit! niet normaal dat je daar al meer dan 2 maanden zit, gaat zo snel! hier in new york gaat ook alles goed, kijk maar op lotnewyork.waarbenjij.nu! heel veel plezier nog!!
    kus

  • 23 Oktober 2005 - 18:28

    Maud:

    Allerliefste Madje!!!Wat heb jij het geweldig zeg! Heerlijk te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Hoef ik me iig geen zorgen meer om je te maken;)
    Heb je net weer een uitgebreide mail gestuurd met alle belevenissen uit de oh zo mooie studentenleventjes!(EN JIJ VOLGEND JAAR OOK IN A'DAM!!:P)
    Lief meisje,ik denk aan je,veel,heeel veel!!! Begin je toch ook echt wel te missen!Maar we weten dat je het super hebt,dusss dan komt het goed!
    Tot mails weer..heeele dikke kus van mij!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 71132

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2005 - 05 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: